Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
médecine --- Social psychology --- sociaal gedrag --- #GSDBP --- sociale psychologie --- 301.15 --- geneeskunde
Choose an application
Mensen lopen om tal van redenen vast in hun werk: hun nieuwe functie is niet wat ze ervan hadden verwacht, ze hebben een moeizame relatie met collega's of ze twijfelen of een andere baan niet beter bij hen past. Als gevolg van deze wrijving voelen zij zich soms lusteloos, zijn ze moeilijk te motiveren en is het voor hen lastig om zich op hun werkzaamheden te concentreren. En zo ontstaan vervelende situaties waar ze niet altijd alleen uitkomen.Als coach bied je hulp om het functioneren van deze mensen te verbeteren, zowel persoonlijk als professioneel. Om dat succesvol te kunnen doen, is een psychologische gereedschapskist een essentieel hulpmiddel. Positieve psychologie fungeert daarbij als leidraad: de talenten en kwaliteiten van je cliënt vormen het uitgangspunt voor verdere ontwikkeling. Zo zorg jij als coach dat je cliënt het beste uit zichzelf haalt.https://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789089656025/Coachen_vanuit_de_positieve_psychologie
159.947 --- 159.9:3 --- 159.9:3 Sociale psychologie --- Sociale psychologie --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- Coaching --- Positieve psychologie --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Gedragsverandering --- Patroon --- Gewoonte --- Gedrag --- Persoonlijke ontwikkeling --- Professionele ontwikkeling
Choose an application
Sociology of social care --- hulpverlening --- teamwork --- psychologie --- welzijn --- bien-être --- PXL-Social Work 2013 --- sociale psychologie --- organisatiepsychologie --- teambegeleiding
Choose an application
Waarom willen mensen minder als je ze meer biedt? Hoe krijg je het eerste schaap over de dam? Welk woordje maakt je een stuk overtuigender? Wanneer geloven mensen alles wat ze lezen? Elke dag staan we voor de uitdaging om anderen te overtuigen, zowel op het werk als privé. Wat maakt dat anderen 'ja' zeggen? In 50 trefzekere korte verhalen ontraadselt Overtuigingskracht de geheimen van de psychologie van het beïnvloeden. De auteurs vertalen de uitkomsten van gedegen wetenschappelijk onderzoek op aanstekelijke wijze naar de dagelijkse praktijk en presenteren een scala aan sociale beïnvloedingsstrategieën waarmee ook jij een meester kunt worden in het overtuigen, of je nu vertegenwoordiger, manager, verpleger, beleidsmaker of ober bent.
499.4 --- beïnvloeding --- communicatie --- marketing --- onderhandelen --- psychologie --- 159.947 --- Beïnvloeden --- Overtuigen --- Sociale psychologie --- Beïnvloeden - Overtuigen --- Mondelinge communicatie --- 070 Psychologie --- marketingstrategie --- Psychology --- Argumentatieleer. --- Beïnvloeden. --- Onderhandelen.
Choose an application
Werknemers --- Ethiek --- Sociale psychologie --- Ethisch ondernemen --- Werknemer --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Inspraak
Choose an application
Een boek voor elke sales vertegenwoordiger of marketeer.
management --- communicatie --- Vaardigheden talenten leidinggeven communicatie wendbaarheid klantgerichtheid --- communication --- Marketing --- Merken --- Social psychology --- Advertising. Public relations --- trends --- merken --- marketingcommunicatie --- consumentengedrag --- consumentenmarketing --- Sociale psychologie --- Toegepaste marketing --- 159.922
Choose an application
Persoonsdynamica is een nieuw vakgebied. Het bestudeert de dynamiek binnen de persoonlijkheid, met name de wisselwerking tussen gedrag en emoties tegen de achtergrond van wat de laatste honderd jaar bekend is geworden in de psychologie, de cognitiewetenschappen, de neurowetenschappen en filosofie. Met name wordt aangesloten bij de recente aandacht voor emoties in de sociale psychologie. Persoonsdynamica biedt inzicht in sociale processen waarin emoties een rol spelen, zowel op persoonlijk niveau als op maatschappelijk niveau. Ook in veel werksituaties spelen emoties een belangrijke rol: emoties van cliënten, emoties van collega's en emoties van uzelf. Dit boek legt de focus op het professioneel hanteren van zulke emoties.Het boek bestaat uit 4 delen: deel 1 heeft het professioneel herkennen van emoties als thema en deel 2 emoties tijdens transities en belangrijke veranderingen in het leven. In deel 3 komen wetenschappers en professionals aan het woord. Deel 4 besluit met aandacht voor de fenomenen van overdracht en tegenoverdracht. In elk deel wordt in aparte hoofdstukken ingegaan op het herkennen van de betreffende emoties en op het professioneel daarmee omgaan, aangevuld met een groot aantal oefeningen. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met adviezen voor de professional.Het boek bevat niet alleen informatie over het omgaan met emoties, maar ook 50 illustratieve boxen, ruim 100 adviezen voor professionals en tientallen oefeningen
overdracht en tegenoverdracht --- emoties --- psychologie --- Psychology --- Psychologie --- Emoties --- Overdracht --- 159.923 --- Persoonsdynamica --- Persoonlijkheid --- Gedrag --- Psychologie Psychologie --- Personnalité Persoonlijkheid --- Cerveau Hersenen --- PHL-Healthcare 12 --- sociale psychologie --- emotionele ontwikkeling --- psychoanalyse --- psychotherapie --- Cognitive psychology --- cognitieve psychologie --- Emotie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Met deze kaartenset kun je meteen aan de slag bij het ontdekken van je eigen talenten, die van je team of van iedereen in je organisatie.Zoek je meer informatie rond Ik kies voor mijn talent, of wil je ook online rond je talenten werken? Surf dan naar www.mytalentbuilder.com(https://www.lannoo.be/nl/talentenkaartjes-volwassenen-nieuwe-editie)
Talent --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Games --- Developmental psychology --- talentmanagement --- Social psychology --- zelfontplooiing --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Personality development --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Psychologie --- Talentontwikkeling --- Vaardigheden --- Competenties --- Bedrijfspsychologie --- Coaching --- Teamwerk --- Talenten --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- 454 --- Competentie --- Emotie --- Man --- Volwassene --- Organisatieontwikkeling --- Bedrijfsorganisatie --- talenten
Choose an application
Beleggen. --- Beleggers. --- Money market. Capital market --- beurs --- geldhandel --- Social psychology --- beleggen --- sociale psychologie --- Capital market --- Academic collection --- 301.151 --- 336.76 --- AA / International- internationaal --- 333.645 --- 333.613 --- 339.40 --- speculation --- bourse --- psychologie --- vermogen --- economie --- beurswezen --- beursbeleggingen --- Sociale psychologie --- Geldmarkt. Kapitaalmarkt --- Speculatie op de beurs. --- Activiteiten van de nationale en internationale markten. Beursnoteringen van aandelen en obligaties. --- Vermogenbeheer. financiële analyse (algemeenheden). --- speculatie --- fortune --- Beurs (financiewezen) --- Psychologie --- Economische psychologie --- Emoties --- Beleggen --- Investeerders --- Speculatie op de beurs --- Activiteiten van de nationale en internationale markten. Beursnoteringen van aandelen en obligaties --- Vermogenbeheer. financiële analyse (algemeenheden) --- Emotie --- Belegging --- Investering --- Man --- Volwassene
Choose an application
On trouverait des vers de terre dans les hamburgers ; le rapport sur la mort de Kennedy ne dirait pas "tout" ; des jeunes femmes disparaîtraient dans l'arrière-boutique de certains commerçants, etc. Les rumeurs sont partout. Vraies? Fausses? Quand naissent-elles? Comment circulent-elles ? Qui les propage? Jean-Noël Kapferer, à l'aide de nombreux exemples que chacun connaît, explique ce phénomène à la fois familier et curieusement encore peu connu. Il analyse l'utilisation des rumeurs en politique, dans la concurrence entre entreprises, dans la vie des stars et dans la vie quotidienne. Enfin, il explore les réactions possibles: peut-on éteindre une rumeur? Jean-Noël Kapferer, connu pour ses recherches sur la communication, l'image et la publicité, a déjà publié les Chemins de la persuasion et l'Enfant et la Publicité. Il est professeur à HEC et à l'ISA, et président de la Fondation pour l'étude et l'information sur les rumeurs.
Sociologie de la communication --- Communication --- Rumor --- 304 --- #SBIB:309H518 --- #SBIB:309H517 --- 177.2 --- 654.19 --- Marketing Marketing --- Conversation Gesprek --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Communication Communicatie --- Médias Media --- media --- 316.776.2 --- Rumour --- Propaganda --- Public opinion --- Publicity --- Verbale communicatie: sociologie, antropologie, sociolinguistiek --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Rumor. --- Rumeur. --- Médias --- Mass media --- Aspect social. --- Social aspects.
Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|